Bezbednosne preporuke
Budući da su platne kartice postale deo naše svakodnevice, posebnu pažnju posvećujemo bezbednosnim aspektima njihovog korišćenja. Kao i kod plaćanja gotovinom, prilikom korišćenja kartice neophodno je voditi računa o bezbednosti plaćanja. Iz tog razloga Vam ukazujemo na najvažnije preporuke za bezbedno korišćenje platnih kartica.
Po prijemu kartice u ekspozituri Banke, karticu obavezno potpišite, jer je nepotpisana kartica nevažeća.
U slučaju gubitka ili krađe kartice pozovite broj 011/3010-160, koji Vam je na raspolaganju 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji.
Važno je napomenuti da banka nikada neće tražiti da joj dostavite PIN svoje platne kartice putem emaila ili telefonom.
Prilikom korišćenja Vaše kartice u inostranstvu, za svaku obavljenu transakciju dobićete SMS obaveštenje.
Po prijemu kartice u ekspozituri Banke, karticu obavezno potpišite, jer je nepotpisana kartica nevažeća.
U slučaju gubitka ili krađe kartice pozovite broj 011/3010-160, koji Vam je na raspolaganju 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji.
Važno je napomenuti da banka nikada neće tražiti da joj dostavite PIN svoje platne kartice putem emaila ili telefonom.
Prilikom korišćenja Vaše kartice u inostranstvu, za svaku obavljenu transakciju dobićete SMS obaveštenje.
Čuvanje PINa i kartice
PIN broj predstavlja vaš lični identifikacioni broj i sadrži četiri cifre. PIN služi za autorizaciju plaćanja na prodajnim mestima, kao i prilikom podizanja novca na bankomatu.
Nikada nemojte da zapisujete PIN ili ga držite zajedno sa karticom. PIN broj zapamtite, a kovertu uništite.
Ukoliko smatrate da je neko saznao koji je PIN Vaše kartice, obratite nam se putem kontakt centra ili u ekspozituri.
U slučaju gubitka kartice, a radi sprečavanja zloupotrebe, u slučaju da osoba koja je neovlašćeno došla u posed vaše platne kartice nema podatak o vašem PIN broju, transakcije će biti odbijene i kartica zadržana u Bankomatu.
Nikada nemojte da zapisujete PIN ili ga držite zajedno sa karticom. PIN broj zapamtite, a kovertu uništite.
Ukoliko smatrate da je neko saznao koji je PIN Vaše kartice, obratite nam se putem kontakt centra ili u ekspozituri.
U slučaju gubitka kartice, a radi sprečavanja zloupotrebe, u slučaju da osoba koja je neovlašćeno došla u posed vaše platne kartice nema podatak o vašem PIN broju, transakcije će biti odbijene i kartica zadržana u Bankomatu.
Zaštita prilikom plaćanja na prodajnim mestima trgovaca
- Zaštite rukom tastaturu prilikom unosa PIN-a u cilju dodatne privatnosti
- PIN broj unesite lično na POS terminal. Nikada ne govorite svoj PIN broj trećem licu čak ni kada trgovac to zahteva od Vas
- Ne dozvolite da lice koje vrši naplatu odnese karticu van Vašeg vidokruga
- Obratite pažnju na način na koji trgovac postupa sa Vašom karticom i ne dozvolite da karticu provlači kroz dodatne uređaje bez obzira na potencijalno objašnjenje koje bi zaposleni na prodajnom mestu mogao da ima
- Ako obavljate beskontaktno plaćanje, prinesite lično karticu uređaju, jer nema potrebe da je dajete prodavcu.
Zaštita prilikom podizanja gotovog novca na bankomatima
Proces podizanja gotovog novca na bankomatu započinje ubacvanjem kartice u bankomat, nakon čega birate jezik i unosite svoj PIN. Nakon toga, pratite uputstva na ekranu. Bankomati Banca Intesa ovu transakciju obavljaju tako što prvo isporuče novac, a nakon toga platnu karticu. Za preuzimanje novca i kartice imate po 30 sekundi. Ukoliko ne podignete novac ili karticu u ovom roku, bankomat će ih zadržati. U tom slučaju, obratite se zaposlenima u ekspozituri ili pozovite Kontakt centar Banke.
Prilikom podizanja gotovog novca na bankomatu:
Prilikom podizanja gotovog novca na bankomatu:
- Ukoliko niste sigurni kako se koristi bankomat potražite korisničko uputstvo za korišćenje bankomata ili se obratite zaposlenima u bilo kojoj ekspozituri Banke i mi ćemo Vam obezbediti sve neophodne informacije i uputstva.
- Nikada ne tražite pomoć prolaznika, tj. nemojte da dajete svoju karticu i PIN broj nepoznatim licima kako bi obavili transakciju umesto Vas.
- Obratite pažnju na izgled bankomata. Ukoliko uočite neke dodatne uređaje ili oštećenja na bankomatu, obratite se zaposlenima u ekspozituri ili pozovite Kontakt centar Banke.
- Rukom zaštitite tastaturu prilikom unošenja PIN broja. U slučaju da se u neposrednoj blizini nalazi osoba čije Vam ponašanje deluje sumnjivo, savetujemo Vam da joj predložite da izvrši svoju transakciju pre Vas, i tek pošto se osoba udalji od bankomata Vi pristupite obavljanju transakcije
- Kada završite uspešno transakciju, odložite novac, karticu i slip i tek tada se udaljite od bankomata